Vyúčtování
Informace k vyúčtování
Dozvíte se vše o tom, jak účtovat akce na rozdejradost.cz. Ukážeme vám správné postupy od uzavření smlouvy až po konec platnosti voucherů. Vysvětlíme problematiku vystavování dokladů pro zákazníky a specifika účtování akcí v kategorii Zboží.
Návod na účtování akcí
1. Uzavření smlouvy
Účtovat začínáte až s prodejem voucherů.
2. Prodej voucherů
Rozdejradost.cz za vás přijímá finance od zákazníků, a to na účet, který od nás máte dle smlouvy propachtovaný (vypůjčený). seznam rezervovaných voucherů vám zašleme vždy 20.den v měsíci na váš e-mail.
3. Daňové doklady
Všechny proběhlé prodeje je třeba zanést do vašeho účetnictví a vystavit k nim daňový doklad.
4. Rozdejradost.cz odesílá tržbu
Vaši tržbu vám zasíláme jednou měsíčně dle uplatněných voucherů. Tržbu před odesláním ponížíme o naši provizi, a to na základě zápočtu uvedeného ve VOP. Zároveň vám vystavujeme faktury za naši provizi.
5. Ukončení platnosti voucherů
Zákazníci již vouchery neuplatňují. Rozdejradost.cz sečte neplatné vouchery. Neúčtujete.
6. Poslední vyúčtování
Dostáváte poslední část své odměny a poslední provizní fakturu, na které se objevuje i položka "Zvláštní odměna Poskytovatele". Rozdejradost.cz si fakturuje finance za neuplatněné vouchery. Tyto finance jste na propachtovaný účet přijali od zákazníků, kteří se po celou dobu platnosti voucheru nedostavili a svůj voucher neuplatnili. Ponecháme je na našem účtu, a to zejména kvůli možnosti vrácení prostředků zákazníkům.
Zahrnutí voucheru do vyúčtování
Celková tržba (ponížena o provizi a hodnotu nevyužitých voucherů) je vyplácena postupně dle data uplatnění voucheru. Uplatněné vouchery jsou zahrnuty do vyúčtování jednou měsíčně a to 20. den v měsíci.
Podklady k vyúčtování
Základním podkladem je soubor Vyúčtování ve formátu PDF, který obdržíte 20. den v měsíci na vámi uvedený e-mail. Součástí je provizní faktura a přehled vyúčtovaných voucherů.
Peníze za uplatněné vouchery a zboží odesíláme z našeho účtu jednou měsíčně 20. dne v měsíci.
Nevyužité vouchery
100 % hodnoty nevyužitých voucherů připadá Rozdejradost.cz (proto se i částka za ně musí objevit na naší finální provizní faktuře). Tedy nevyužitý voucher je pro vás nejdříve výnos (přijmete finance u nás na účtu) a pokud se zákazník nedostaví, objeví se na faktuře a je pro vás nákladem. Částky se oproti sobě započtou. Z takového voucheru jste na začátku odvedli DPH, pokud jste plátci, nicméně, tato částka je pak pro vás opět nákladem, takže DPH se vám s naší fakturou vrací. Nevyužité vouchery jsou na faktuře a ve smlouvě označeny jako Zvláštní odměna Poskytovatele. Pokud nabízíte službu v jiné sazbě DPH než je základní, tak v případě neuplatněných voucherů je potřeba vystavit opravné daňové doklady k nevyužitým voucherům uvedeným na finální provizní faktuře a požádat finanční úřad o vrácení DPH, neboť nedošlo k poskytnutí služby.
Vystavování dokladů
Rozdejradost.cz je pouze zprostředkovatelem, tedy nemůže vystavovat daňové doklady pro koncové zákazníky. Vy si pouze od nás propůjčujete prostor k prezentaci apod., ale nákupy zákazníci uskutečňují od vás. Je třeba, abyste doklady/faktury vystavovali vy jako poskytovatel služby, se kterým zákazník uzavírá kupní smlouvu. Není ani možné z vaší strany vystavovat fakturu naším jménem.
Vystavení dokladu pro zákazníky
Peníze přijímáte už v okamžiku, kdy je objednávka zaplacena, a proto vám také v tomto okamžiku vzniká povinnost odvést daň z přidané hodnoty. Daňové doklady tedy vystavujete již v okamžiku platby zákazníka.
V souboru, který máte od nás k dispozici jsou přehledy všech přijatých plateb, a to pro účel vystavování daňových dokladů zákazníkům a odvodu DPH.
Jak je to s dokladem pro zákazníky u nevyužitých voucherů
Po vytvoření daňového dokladu pro zákazníka vám bude daná částka figurovat v účetnictví jako výnos. Pokud by došlo k nevyužití voucheru ze strany zákazníka, tak se nevyužitý voucher promítne na finální provizní faktuře jako Zvláštní odměna Poskytovatele. Kvůli tomu se z něho pro vás stane náklad. To znamená, že nevyužitý voucher na provizní faktuře se tak započte oproti vámi vystavenému daňovému dokladu.
Daňový doklad/fakturu je třeba vystavit na celou částku, kterou zákazník platí.
V případě, že by došlo z vaší strany k vystavení daňového dokladu/faktury na částku bez provize, tak by dle vámi podepsaných Všeobecných obchodních podmínek došlo k vyzrazení obchodního tajemství (výše provize) třetí osobě.
V rámci finančního vypořádání mezi námi a vámi vám posíláme vaši tržbu – tedy cenu voucheru minus naši provizi. Na tuto provizi vám vystavujeme provizní fakturu. Nemusíte se bát, v účetnictví vám to dělat neplechu nebude.